Persoane interesate

duminică, 12 iunie 2016

Tort de sarlota cu vanilie si capsuni-*Julia Cuisine*-RETETA VIDEO pas cu pas

                         Tort de sarlota cu vanilie si capsuni


Ingrediente pentru piscoturi:

-4 oua separate(galbenusurile de albusuri),
-120 gr.zahar,
-130 gr.faina,
-1 lingurita zeama de lamaie,
-1 esenta de vanilie.
-zahar pudra  de cernut peste piscoturi(60 gr.)

Ingrediente sarlota de vanilie:

-350 ml.lapte,
-120 gr.zahar,
-5 oua,
-1 esenta de vanilie,
-20 gr.gelatina,
-50 ml.apa(ptr.hidratarea gelatinei),
-450 ml.frisca.

Ingrediente pentru sosul de capsuni:

-60ml.apa,
-45 gr.zahar,(3 linguri),
-150 gr.capsuni,
-zeama de la o jumatate de lamaie.

Mod de preparare:

Ptr.inceput vom masura forma in care va fi pus tortul.Ne ajutam de  o ata sa masuram circumferinta formei.Daca aveti o forma mai mare(cum este ce-a din video cu diametrul de 28 cm.)va trebui sa impartiti lungimea la 3 sa va ajunga in mod egal piscoturile pe toata circumferinta formei.Pe dosul colii de copt sa desenati dimensiunile piscoturilor(Hx3 sau x2,depinde de forma dumneavoastra sau daca va este mai usor le puteti coace pe rand,sa nu mai trebuiasca sa fie taiate).Baza de asemeni va trebui sa fie desenata,ptr.a sti exact de ce baza avem nevoie.Dupa ce am calculat circuferinta si am si desenat(lungimea,latimea si baza ptr.tort)vom trece la prepararea piscoturilor.Incalzim cuptorul la 190 de grade,inainte de a ne apuca de piscoturi.
  Pasul 1)    Mixam foarte bine albusurile cu zaharul si dupa ce observam ca bezeaua se tine foarte bine,adaugam galbenusurile mixandu-le si pe acestea.Dupa aceasta operatie,adaugam zeama de lamaie,esenta de vanilie si faina cernuta in prealabil in 2 parti.Toata aceasta compozitie o vom pune intr-un pos sau intr-o punga cu un colt taiat de jumatate de cm(nu conteaza daca nu aveti dui)si pe foaia de copt vom pune piscoturi cu inaltimea dorita ptr.forma in care va fi asamblat tortul.Le vom aseza foarte aproape unul fata de celalalt fiindca in timpul coacerii dorim sa se uneasca.Dupa ce le-am pus in tava le vom pudra cu zahar pudra si le dam la cuptorul preincalzit de 190 de grade ptr.10-15 min sau mai putin in functie de cuptorul dvs.(sa nu le lasati sa se arda cum s-a intamplat la mine :D).
Cat piscoturile sunt in cuptor,vom face si baza(cerc sau patrat,in functie de forma dvs.iese aspectos in orice forma)cu restul compozitiei care va mai ramas,o pudram de asemeni cu zahar pudra si o dam la cuptor tot atata timp cat ati tinut si piscoturile(in caz ca vi s-au ars :D aveti grija sa o tineti mai putin).Cand ati vedea cat de faine si pufoase ies piscoturile,cu siguranta va piere pofta sa mai faceti tortul..:))sa le ascundeti de mancaciosi daca doriti sa duceti totul la bun sfarsit(asa am procedat si eu)nu de alta dar sunt tare bune.:)si-mi era teama chiar si de mn sa nu incep sa le devorez:)).Asa sa trecem la ale noastre ca am ras destul:P.Dupa ce le veti scoate din cuptor,trebuie sa le pudrati din nou cu pudra de zahar(nu in cantitate multa ci foarte putin) si le lasam sa se raceasca.

Pasul 2)  Vom preparata crema:mai intai hidratam gelatina si anume:turnam cele 50 ml.apa in gelatina,amestecam si lasam deoparte.Laptele impreuna cu esenta de vanilie le vom pune pe foc ptr.a da un clocot.In tot acest timp vom mixa ouale cu zaharul pana isi vor dubla cantitatea si isi vor schimba culoarea.Adaugam laptele peste oua si amestecam foarte bine.Daca compozitia de crema este calda adaugam si gelatina hidratata si amestecam pana se topesc toate granulele.Mixam frisca si o vom impreuna cu compozitia de crema incorporand-o foarte bine.

Pasul 3)Intr-un vas punem apa cu zaharul,le punem pe foc pana zaharul se topeste si va da un clocot.Adaugam siropul peste capsuni impreuna cu zeama de lamaie si cu un  blender pasam foarte bine pana devine un sirop mai dens cu care vom unge piscoturile si baza care le vom pune in forma dorita ptr.a o captusi complet.Dupa ce am terminat de asezat piscoturile cat si baza,vom pune jumatate din crema de sarlota urmand ca la jumatate sa punem un strat de capsuni(din cele ramase)si sucul ramas de la insiroparea piscoturilor.Adaugam si restul de sarlota si il dam la frigider ptr.2-3h sau peste noapte.Sper ca v-am convins sa-l incercati,este demential.Este reteta mea proprie dupa tortul diplomat care este ceva asemanator,dar numai dumneavoastra puteti face diferenta care este mai delicios.Eu raman la parerea ca acesta este mai fin si mai consumabil.Am sa pregatesc intr-o zi si „tortul diplomat,,sa vedeti cum il prepar eu(pana la piscoturi totul este identic).Imi doresc sa incercati si dvs.aceasta reteta si sa-mi spuneti daca vedeti diferenta intre tortul diplomat si acest tort de sarlota.
Sper ca m-am facut pe deplin inteleasa,iar de nu intelegeti ceva chiar va rog sa-mi lasati msg.si eu va voi raspunde in cel mai scut timp posibil.Va puppp,toate cele bune si va astept sa va abonati pe pagina mea de YOUTUBE ;) Dati-mi un semn ca sunteti alaturi de mine :)Haideti va rog si pe pagina mea de Facebook ,nu am primit nici-o cerere din partea dvs.Vreau sa va vad care-mi sunteti alaturi si ma sustineti.O zi excelenta va doresc,numai bine.:*







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu